De Meern wint laatste competitiewedstrijd van Argon (1-0) en blijft in 1e klasse

Argon 1

1e klasse A

27 mei 2023 14:30

F.M. Tol

Sportpark De Meern
Loenenseboslaan 2
3454NT
DE MEERN
tel. 030-6661923

De Meern heeft de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen, thuis met 1-0 gewonnen van Argon. Daarmee werd niet alleen het 1e-klasserschap veiliggesteld, maar bovendien een gedeelde 4e plaats in de eindstand bereikt. Gezien de verzwaarde degradatieregeling een uitstekende prestatie van de spelersgroep, trainers en staf.

Vooraf was duidelijk dat De Meern minimaal een gelijkspel nodig had om zich veilig te spelen. Bij verlies was het afhankelijk van de uitslag van De Bilt, dat tegen kampioenskandidaat BOL moest spelen. Ook voor Argon kon het in het slechtste scenario nog alle kanten uit. Maar ook hadden zij nog een kleine kans op nacompetitie voor promotie. Zo dicht zat het deze competitie bij elkaar.

Bij De Meern kon trainer Jeroen Hoefste over vrijwel een complete spelersgroep beschikken. Alleen Chahid Harouach was geblesseerd. Bob Prins begon wegens een lichte blessure op de bank. Het was prachtig weer op deze Pinksterzaterdag, met voor het eerst sinds lang niet die schrale noordenwind, waardoor het goed toeven was langs de lijn.

In de 1e helft was aan het spelbeeld goed te zien welke belangen er voor beide teams waren. Er werd weinig risico in het spel gelegd. Achterin werd het dicht gehouden en voorin gebeurde weinig. Hierdoor ontwikkelde zich een saai schouwspel. Pas vlak voor rust waren er over weer wat speldenprikken. Zo omspeelde Abel Prins op links de uitgekomen keeper Juran Doezeman van Argon , maar zag hij zijn schot uit een moeilijke hoek net voor langs het lege doel gaan. Even daarna een gevaarlijke aanval van Argon op rechts, die eindigde met een schot langs onze uitgekomen keeper Martijn Smorenburg. Ook dit schot ging net naast.

Na rust kwam er wat meer reuring in de gelijkopgaande wedstrijd. In de 55e minuut bracht Damios Damkalis de mee opgekomen Maarten Nikkessen uitstekend in stelling, maar wist de Argon-keeper het schot uit het doel te houden. In de 65e minuut kwam Bob Prins in het veld voor Nikkessen. En al na 2 minuten trok Bob Prins op links ten aanval en haalde direct uit. Zijn schot belandde op een Argon-verdediger. Abel Prins, maakte in de rebound het voorbereidende werk van zijn broer af; 1-0. (De 25e treffer van Abel in het 1e) Inmiddels was bekend geworden dat De Bilt achter stond tegen BOL, waarmee het voor De Meern gunstige scenario zich ontwikkelde en er wat vrijer uit kon worden gespeeld. Er kwamen nog wat mogelijkheden voor De Meern, maar tot scoren kwam het niet. Argon stelde daar weinig tegenover. Er zat weinig spirit in hun spel. En zo ging het einde wedstrijd, waarin trainer Jeroen Hoefste in de 80e minuut, nog een aantal vertrekkende (wissel)spelers speelminuten gaf (Roel van Wiggen, Tom Gentenaar, Tim Bijl).

De Meern sloot de wedstrijd winnend af en stelde daarmee het 1e klasserschap veilig. En niet alleen dat, het eindigde in de eindklassering samen met nog 3 clubs op een gedeelde 4e plaats. Top!

Na de wedstrijd werd door vice-voorzitter John van Wegen, die de vakantie vierende voorzitter Wim Stolwijk verving, afscheid genomen van 6 spelers die vertrekken. Roel van Wiggen en Tom Gentenaar die jarenlang grote verdiensten hebben gehad voor het 1e, gaan lager spelen. Lorenzo Lassooij, ook een speler met grote staat van dienst bij de selectie, stopt bij de selectie. Tim Bijl gaat naar FC Breukelen, Arne Kalmeijer stopt en tenslotte keert Menno Vink terug naar FC De Bilt. Door de club is (nog) niets bekend gemaakt omtrent de samenstelling van de selectie voor volgend seizoen.

Opstelling: Martijn Smorenburg, Trevor Mulders, Lars Bootsma, Sven Jansen, Noah Samson (78e Roel van Wiggen), Remco de Smit, Damios Damkalis (78e Tim Bijl) , Robin Mulder, Indy van de Poll (78e Tom Gentenaar) , Maarten Nikkessen (65e Bob Prins), Abel Prins
Wissels: Roel van Wiggen, Tom Gentenaar, Tim Bijl, Bob Prins, Junior Welten, Sander van Laar, Pim de Ridder