Meern De JO14-1 - DCG Rksv JO14-1

Divisie 1 A

26 november 2022 10:15

J. van Heumen

Op deze koude en druilerige dag speelt Vv de Meern tegen DCG uit Amsterdam. De vaste supporters schare is er weer langs het veld bestaande uit ouders, opa’s en oma’s. En natuurlijk de vaste lezers van het verslag zoals bijvoorbeeld Serge en Wilt Jan niet te vergeten.

En daar is de openingstreffer al in de vierde minuut. Na een mooie doorbraak over links van Ayman brengt hij Sven in positie die de bal eenvoudig kan inschieten. 1-0, wat een heerlijk begin. In de 9e minuut wordt de bal goed van het ene kant van het veld naar de andere kant van het veld verplaatst door Mika. De bal kan vervolgens hoog worden voorgegeven vanaf links en Sven kopt de bal heel knap binnen. 2-0 en nog geen 10 min gespeeld. Noah, de moedigste en lenigste jongen van het veld, komt goed voor zijn tegenstander en onderschept de bal in de 15e minuut. Hij stoomt op naar voren en het is wachten op de pass, maar hij schiet vanaf 20 meter heel knap raak! 3-0. In de 24e minuut krijgen we een vrije trap op een prachtige plek. Mika legt aan en de bal gaat richting de bovenhoek. De moeder van Mika gaat staan en juicht al, maar helaas gaat de bal net over. Na een aanval van DCG schakelt de Meern snel om. Ayman wordt diep gestuurd en geeft de bal prachtig strak over de grond naar Lennon die oog in oog staat met de keeper. Hij probeert over de keeper te schieten maar die weet hem net naast te tikken. Vlak voor rust weer een grote kans voor de Meern maar helaas verandert het niets aan de tussenstand. Na een eerste helft met een goed voetballend Vv de meern gaan we rusten met 3-0.

DCG komt scherp en gedreven uit de rust en Vv de Meern staat te slapen. Binnen een paar minuten weet DCG twee keer te scoren. 3-2, wordt het dat het dan toch nog spannend?  Na een kwartier spelen in de tweede helft jaagt Jelte DCG op in hun eigen strafschopgebied en via de kluts komt de bal voor de voeten van Sven. Hij schuift hem koelbloedig binnen. 4-2, weer wat lucht. Vv de Meern komt er tot tweemaal toe goed uit maar vergeet zichzelf steeds te belonen met een doelpunt. Ze hebben wel weer het heft in handen genomen. Nog 10 minuten te spelen. Timo zijn energie is weer onuitputtelijk vandaag en hij weet veel ballen te veroveren. Zo ook in de 30e minuut waarbij hij gelijk inspeelt op Senne die hem prachtig verplaatst naar de andere kant richting Jelte. Jelte geeft hem strak voor en daar staat die dekselse Sven weer en hij kopt hem fraai in. 5-2. Een paar minuten later is het weer raak. Na een goede pass van Nawfal komt de bal voor het doel maar hij lijkt te scherp. Maar met een sliding weet Lennon de bal toch binnen te houden en voor het doel te brengen. En daar is uiteraard Sven er weer als de kippen bij om de bal af te ronden. Dat is nummer 5! voor Sven en 6-2.

Dit is ook de eindstand van de wedstrijd. Vv de Meern heeft sterk gespeeld en pakt de verdiende drie punten! We doen eigenlijk niet aan de the man of the match, maar deze week…u raadt het al..Sven!