Je weet nooit hoe de bal rolt

Spijkenisse JO14-1

Divisie 1 B

1 april 2023 12:00

H. Schippers

Sportpark De Meern
Loenenseboslaan 2
3454NT
DE MEERN
tel. 030-6661923

Na uitschakeling in de beker afgelopen week moest ons team zich herpakken. Vandaag tegen Spijkenisse welke laatste in de poule staat. Op papier dus een wedstrijd die te winnen valt, maar je weet nooit hoe de bal rolt.

Na 11 minuten werd de toon gezet door een vrije trap van Ayman welke in de rebound voor de voeten van Sven komt en hij schiet de 1-0 in de netten. Slecht 7 minuten later weer een vrije trap van Ayman en via het hoofd van Nawfal raak; 2-0. VVDM dacht op rozen te zitten, maar in minuut 20 en 22 maakt Spijkenisse doelpunten en staan beide teams weer op gelijke hoogte, 2-2. VVDM krijgt daarna nog wel een aantal kansen. In de 27e minuut gaat een voorzet van Ayman op Lennon net naast. In de 29e minuut tikt Jelte de 3-2 binnen na een vrije trap van Aymen. Spijkenisse zit niet stil en houdt de druk er goed op. Sebastiaan stopte knap een aanval van Spijkenisse af. Laatste kans in de eerst helft was een vrije trap in de 35e minuut van Lennon, maar deze werd door de keeper gehouden.

Lang kon VVDM niet genieten van de voorsprong. In de 5e minuut werd een aanval van Spijkenisse nog wel gestopt, maar de rebound werd over Hugo heen geschoten; 3-3. Een paar minuten later had VVDM de kans om weer de voorsprong te pakken via een voorzet van Jelte die via Teun bij Lennon kwam, maar de keeper stond in de weg helaas. De tweede helft die naast veel regen ook werd gekenmerkt door rommelig spel, weinig opbouw en te gehaast spel. Aan beide kanten bleven kansjes ontstaan, maar echt uitgespeelde mogelijkheden kwamen er niet. De teller blijft op 3-3 staan en gezien het spel kwam dit ook overeen met de wedstrijd.