Wedstrijd verplaatsen

Het is onder voorwaarden mogelijk om wedstrijden te verplaatsen. Naast het verplaatsen van de datum en/of tijd, kunnen mogen we de wedstrijden ook verplaatsen naar het terrein van de tegenstander.

Voor het verplaatsen van een wedstrijd in de categorie A en B gelden verschillende voorwaarden waaraan moet worden voldaan, enkele uitzonderingen daargelaten.

Lees meer hierover op de de site van de KNVB.

Schuiven vaak lastig

Omdat het programma bijna wekelijks volle velden oplevert, kan de wedstrijdsecretaris niet zomaar schuiven. Enige optie zou het wisselen van wedstrijden zijn met dezelfde wedstrijdlengte. Maar dan moeten er vier teams akkoord zijn. Het wedstrijdsecretariaat onderneemt hierin geen pogingen, omdat hier te veel tijd in gaat zitten.

Let op: Een wedstrijd verplaatsen is vaak lastig. Zoek eerst zelf naar andere oplossingen.

Wie mogen verzoeken indienen?

Het wedstrijdsecretariaat neemt alleen verzoeken voor wijzigingen in behandeling van leiders en coördinatoren waarvan de namen zijn vastgelegd op de site van V.V. De Meern of Sportlink. Het wedstrijdsecretariaat neemt geen verzoeken van ouders in behandeling.

Tot wanneer kun je een verzoek indienen?

Het wedstrijdsecretariaat heeft tot 8 dagen voor de wedstrijddag de mogelijkheid om te schuiven met wedstrijden in de B-categorie, zonder dat ze het akkoord van de tegenstander nodig hebben. Kom je binnen die 8 dagen met een wijzigingsverzoek voor een thuiswedstrijd, dan is dat bij voorbaat al bijna kansloos.

Wedstrijd_verplaatsen.png

Wat kun je zelf doen voordat je een verzoek indient?

Voordat je een verzoek indient, bedenk dat je zelf ook dingen kunt ondernemen. Denk daarbij aan het volgende:

• neem eerst contact op met de coördinator van jouw leeftijdsgroep om te kijken of er iets met andere teams te regelen valt;
    • neem eventueel zelf contact op met andere teams om spelers te lenen; een wedstrijd verplaatsen, omdat je 10 spelers hebt is niet de bedoeling. Je kunt namelijk ook gewoon met 10 spelers spelen. Besef dat dit officieel geen reden is om de wedstrijd te verplaatsen;
    • kom niet op vrijdagavond met een e-mail dat je geen team op de been kunt brengen om op de zaterdag te spelen. WIj zijn dan ook niet meer bereikbaar en het is not done richting je tegenstander;
    • besef dat verplaatsen niet altijd kan! Soms wil of kan een tegenstander niet verplaatsen.
Voetbal is een teamsport! Vlak voor het speelweekend afzeggen is niet fijn voor de begeleiding!

Bron: KNVB