De Meern naar finale na 3-0 winst op Houten

DE MEERN
tel. 030-6661923

JO16-1 niet zomaar een team

De Meern JO16-1 speelt op 9 december de finale in de Geusselt tegen MVV. De 16-1 van VVDM is niet zomaar een team. Twee jaar op rij kampioen in serieuze competities. Zelfs het vertrek van spelers (naar BVO’s ) verzwakt ze niet. En dus ook nu weer een serieuze kans op het kampioenschap, dit keer in Divisie 5. Met een team wat voor het grootse gedeelte al heel lang met elkaar speelt. En waarin de spelers weten wat ze aan elkaar hebben.

Stap richting kampioenschap

2 december rond 16.00 uur vernemen de boys de uitslag van DHSC 16-1 tegen MVV 16-1. Weliswaar wint MVV met 1-3 bij DHSC, toch biedt dit mogelijkheden voor VVDM. Na al een aantal weken goede uitslagen neergezet te hebben, kan VVDM vandaag weer een stap zetten in de richting van het kampioenschap. Winnen van de nummer drie in de competitie Houten, betekent dat er volgende week uit bij MVV gespeeld wordt om het kampioenschap.

Weinig nodig om te scoren

Na het 1-2 verlies van VVDM1 tegen Jodan Boys betreden de jongens veld 1. Om 16.45 uur start de wedstrijd. Zoals gebruikelijk creëren ze veel kansen en geven ze zeer weinig weg. Houten heeft iets meer de bal en heeft met de nummers 9 en 10 goede voetballers in huis die comfortabel aan de bal zijn. VVDM heeft echter maar weinig nodig om te scoren. Akram en Amine scoren dan ook in de eerste helft. Nilan maakt uit een prachtige aanval nog voor de rust de 3-0. Deze wordt al dan niet terecht afgekeurd voor buitenspel. Alleen al vanwege de schoonheid had de goal moeten tellen.

In de 2e helft in de vrieskou wordt de wedstrijd door VVDM uitgespeeld. Ruben van der Mark maakt met het hoofd nog de 3-0. Daarna wordt het wat rommeliger van beide kanten. De scheidsrechter fluit na 80 minuten voor het einde van de wedstrijd. Een 3-0 overwinning kan worden bijgeschreven.

Finale 9 september: 2 veruit beste teams

En zo wordt de uitwedstrijd tegen MVV de finale van deze competitie. Op 2 september begonnen de boys thuis tegen MVV met een gelijkspel ( 1-1). Nu treffen ze in de laatste wedstrijd elkaar weer. MVV heeft genoeg aan een gelijkspel. VVDM moet winnen. Het beloofd een mooie voetbalmiddag te worden in de Geusselt, tussen de twee veruit beste teams uit deze competitie. Hopelijk zet VVDM weer een mooie teamprestatie neer, zoals we die we van ze gewend zijn!