Materialen wedstrijd

Als trainer/coach kun je gebruik maken van allerlei faciliteiten en materialen. Hou hiervoor rekening met onderstaande zaken.

Veldverlichting

Doe de verlichting niet eerder aan dan nodig, ook al moet er tijdens de wedstrijd iemand even heen en weer naar het clubgebouw. Als je op velden 1, 2 en 3 slechts een deel van het veld gebruikt, schakel je alleen voor dat deel de verlichting in. Als er geen volgende wedstrijd volgt, wordt de verlichting in afstemming met uitgifteruimte uitgeschakeld. Aandacht hiervoor scheelt duizenden euro's per jaar aan stroomkosten en levensduur van de verlichting. We willen graag duurzaam zijn.

Losse doelen

Verplaats losse doelen niet van het ene veld naar het andere veld. Dit om beschadigingen te voorkomen en te voorkomen dat andere teams geen doeltjes hebben. Tijdens wedstrijden mogen losse doelen die niet voor de wedstrijd gebruikt worden en andere obstakels niet binnen 4 meter van het speelveld staan. Het gaat hierbij om de veiligheid van spelers en aansprakelijkheid bij eventuele ongevallen.

Opstelplaatsen losse doelen

Vormt een los doel een obstakel voor de wedstrijd of staat deze binnen 4 meter van het speelveld, plaats de losse doelen dan naar de opstelplaatsen op de tegels en niet op (de randen van) het kunstgras. Zo kan de gemeente ook onderhoud aan de velden plegen. Op het hoofdveld kunnen de doelen naast de tribune opgesteld worden, voor de overige velden zie onderstaande afbeeldingen.

Opstelplaats_doelen_veld_2.jpeg
Opstelplaatsen losse doelen veld 2
Opstelplaats_doelen_veld_3.jpeg
Opstelplaatsen losse doelen veld 3
Opstelplaats_doelen_veld_5.jpeg
Opstelplaatsen losse doelen veld 5
Opstelplaats_doelen_veld_6.jpeg
Opstelplaatsen losse doelen veld 6

Wedstrijdballen

Voor de wedstrijdballen vragen wij een borg van € 10,- per bal aan jou als leider of trainer. Wanneer je aan het einde van het seizoen de ballen inlevert, krijg je het volledige bedrag terug. Wanneer er een bal kwijt is, verliest het team per bal € 10,- van de borg. Lekke en/ of versleten ballen kunnen worden geruild bij de materiaalcommissie.

Aan het einde van het seizoen zijn er twee verschillende inlevermomenten; 1 voor de selectie teams en 1 voor de niet selectie teams (selectieteams trainen langer door). De ballen die over het hek geschoten worden bij onze achterburen, worden een paar keer per seizoen door leden van Commissie van Beheer opgehaald. De ballen worden uiteindelijk teruggelegd in de betreffende kasten.

Hoekvlaggen

Speel je de laatste wedstrijd van die dag op het veld?' Neem dan even de hoekvlaggen mee naar binnen. Dat voorkomt onnodige slijtage, vandalisme en/of diefstal en voorkomt hinder voor de gemeente bij onderhoud aan de velden.

Kleedkamers

Zorg ervoor dat de kleedkamers na afloop opgeruimd en schoon zijn. Het team na jullie heeft ook een graag een nette kleedkamer.

Zwerfafval

Zorg ervoor dat spelers geen afval op en om de velden achter laten. Ligt er toch zwerfafval? Raap het even op en gooi het in een afvalbak (of laat spelers dat doen), dat voorkomt dat de gemeente een rekening stuurt voor het opruimen.