Proces teamindeling

Procedure teamindelingen 2022 - 2023

• V.V. De Meern streeft ernaar teams binnen elke leeftijdscategorie op een zo hoog mogelijk niveau te laten voetballen. Ook delen wij iedere speler/speelster zoveel mogelijk op eigen niveau ing, zodat deze optimaal plezier beleeft aan het voetballen.
  • De verantwoordelijkheid voor de samenstelling van de selectieteams ligt bij de bovenbouwcoördinator, middenbouwcoördinator en de onderbouwcoördinator.
  • De volgende jongensteams worden onder de noemer selectieteam ingedeeld:
  • JO8-1/2/3, JO9-1/2/3, JO10-1/2/3, JO11-1/2, JO12-1, JO13-1, JO14-1, JO15-1, JO16-1, JO17-1 en JO18-1. Bij de meisjes is dit het hoogste team per leeftijdscategorie.
  • Voor de niet-selectieteams streven we naar maximaal voetbalplezier voor een ieder, een balans tussen niveaugelijkheid en sociale samenhang binnen het team. De verantwoordelijkheid voor de samenstelling van de niet-selectieteams ligt bij de TZ jongens en TZ meisjes in samenwerking met de laagcoördinatoren.
  • Voor de JO6 (Kabouters) en JO7 (Champions League) worden teams zoveel mogelijk gelijkwaardig samengesteld. De beste spelers uit de Champions League worden, indien er ruimte is, halverwege de competitie geselecteerd voor een team bij de JO8.
  • Voor de samenstelling van de teams wordt gebruikt gemaakt van de input van de leiders, trainers, de diverse technisch coördinatoren, de interne scouts en de beoordelingsformulieren die bij alle jeugdteams gehanteerd worden.
  • Gedurende de winterstop zijn wijzigingen in de selectieteams mogelijk. De eindverantwoordelijkheid hiervoor ligt altijd bij de betreffende coördinator.
  • Gedurende het seizoen vinden er in de niet-selectieteams in principe geen wisselingen plaats, behalve het aanvullen van teams bij mutaties. De jeugd technische commissie behoudt zich echter het recht voor om, indien dit ten goede komt aan de individuele ontwikkeling van een speler, tijdens het seizoen in goed overleg met direct betrokkenen door- of terug te schuiven naar een ander team.
  • Tussen januari en april kunnen spelers van lagere teams door de betreffende laagcoördinator uitgenodigd worden om mee te trainen bij een selectieteam om te kijken of er potentie aanwezig is om aan te haken bij selectievoetbal.
  • Het afmelden van leden gedurende het seizoen kan leiden tot teamwijzigingen. Om zoveel mogelijk volledige teams te hebben, wordt gekeken naar een vergelijkbaar niveau en voldoende sociale samenhang.
  • Het streven is om de selectieteams uiterlijk 15 mei rond te hebben, zodat er op gedegen wijze vorm gegeven kan worden aan de niet-selectieteams.
  • De Jeugdcommissie is eindverantwoordelijk voor de indeling van de teams en behoudt zich het recht voor om van bovengenoemde uitgangspunten af te wijken.