Materialen training

Als trainer kun je gebruik maken van allerlei faciliteiten en trainingsmaterialen. Hou daarbij wel rekening met onderstaande zaken. Uiteraard kunnen leiders en spelers hier ook aan meewerken. Netjes met het sportcomplex en eigendommen van de vereniging omgaan is een verantwoordelijkheid van iedere betrokkene.

Borg trainingsmaterialen

Net als vorig seizoen vragen wij borg voor het gebruik van de trainingsmaterialen. Er zijn voorgaande jaren namelijk veel materialen (lees ballen) zoekgeraakt. Voor de trainingsmaterialen wordt per team een aparte borg gevraagd. Voor de sleutel van een trainingskast vragen wij een borg van € 20,-. De trainer/leider die voor de sleutel ontvangst tekent, is verantwoordelijk voor de sleutel. De trainer ontvangt deze terug aan het eind van het seizoen bij inlevering sleutel.

Uitgifte en inleveren trainingsmaterialen

Trainingsmaterialen worden pas na controle van de materiaalcommissie uitgedeeld aan de 'nieuwe trainers'. Aan het einde van het seizoen zijn er twee verschillende inlevermomenten; 1 voor de selectie teams en 1 voor de niet selectie teams (selectieteams trainen namelijk langer door).

Veldverlichting

Gebruik veldverlichting alleen als dat echt nodig is, ook al moet er dan tijdens de training/wedstrijd iemand even heen en weer naar het clubgebouw. Als op veld 1, 2 en 3 slechts één helft van het veld gebruikt wordt, schakel dan niet de verlichting op het hele veld in. Ben je de laatste op het veld, geef bij de uitgifteruimte dan aan dat het licht uit kan. Aandacht hiervoor scheelt duizenden euro's per jaar aan stroomkosten en levensduur van de verlichting. We willen graag duurzaam zijn.

Losse doelen

Verplaats losse doelen niet van het ene veld naar het andere. Dit om beschadigingen te voorkomen en te voorkomen dat andere teams geen doeltjes hebben. Zie ook hieronder alinea 'opstelplaatsen'. Op de velden staan de volgende losse doelen:

• hoofdveld = 4 x pupillen doelen, 8x blauwe mini doeltjes
  • veld 2 = 2 grote doelen, 4 x pupillen doelen, 12 x oranje mini doeltjes
  • veld 3 = 2 grote doelen, 4 x pupillen doelen, 12 x gele mini doeltjes
  • veld 5 = 1 groot doel, 8 x pupillen doelen, 8 x gele mini doeltjes
  • veld 6 = 1 groot doel, 4 x pupillen doelen, 12 x gele mini doeltjes

Daarnaast hebben we nog 16 Kabouter doelen, 2 Walking Football doelen en uiteraard nog 12 vaste doelen. Totaal maar liefst 112 doelen!

Opstelplaatsen doelen

Plaats dagelijks na de laatste training/wedstrijd de losse doelen naar de opstelplaatsen naast de velden. Zo kan de gemeente onderhoud aan de velden doen. Plaats de doelen niet op (de randen van) het kunstgras, maar op de opstelplaatsen op de tegels. Op het hoofdveld kunnen de doelen naast de tribune opgesteld worden, voor de overige velden zie onderstaande afbeeldingen.

Opstelplaats_doelen_veld_2.JPG  Opstelplaats_doelen_veld_3.JPG

Opstelplaats_doelen_veld_5.JPG  Opstelplaats_doelen_veld_6.JPG

Opstelplaatsen blauwe kliko's

De kliko's worden gebruikt om ballen naar en van het veld te vervoeren. Zet geen blauwe kliko's met ballen langs het veld, maar in de middencirkel. Dat voorkomt dat omstanders ballen uit de kliko halen.Zet de blauwe kliko's na gebruik netjes onder de tribune en niet schots en scheef in het gangpad. Gebruik slechts één kliko per speelhelft, ook al train je met meerdere teams op een speelhelft, anders hebben andere teams geen kliko. Zie hieronder hoe de kliko's netjes opgesteld kunnen worden.

Klikos.jpg
Netjes opstellen kliko's

Ballen

Neem niet meer ballen mee dan je nodig hebt. Zorg dat je na afloop met net zoveel ballen van het veld terugkomt als je meenam en dat de ballen in de juiste kast teruggelegd worden. Raakt tijdens de training een bal buiten het veld of op de andere helft bij een ander team, haal deze dan gelijk op. Haal geen ballen uit de tuinen van omwonenden en bel niet bij hen aan. De ballen die over het hek geschoten worden bij onze achterburen, worden door leden van Commissie van Beheer opgehaald. Dit gebeurt een paar keer per seizoen. De ballen worden uiteindelijk teruggelegd in de betreffende kasten. Lekke en/of versleten ballen kunnen worden geruild bij de materiaalcommissie.

De materiaalcommissie gaat eens per maand de inhoud van de kasten inventariseren. Als er ballen zijn verdwenen, nemen wij contact op met de trainers. Wanneer ballenzakken voor de kasten gevonden worden, zal de materiaalcommissie de ballen in eigen beheer opslaan. Deze kunnen 1 x per maand worden opgehaald tijdens telling van de materiaalcommissie. De resultaten van de telling publiceren we op de website

Afmelden

Gaat je training niet door, meld dit dan even Mandy Makkink, secretaris@vvdemeern.nl. Met name belangrijk in vakantie periodes (zodat we niet voor niets open gaan), maar daarbuiten ook prettig om te weten (in verband met gebruik velden en veldverlichting).