Procedure lid worden

Wil je bij V.V. De Meern komen voetballen? Dan is het verstandig eerst onderstaande procedure goed door te lezen (of op het mededelingen bord in de kantine). Informatie is ook op te vragen bij de Jeugdcommissie.

Inschrijving

Je vult het inschrijvingsformulier compleet in en stuurt deze naar de Ledenadministratie. Je krijgt dan een ontvangstbevestiging. Je hoort snel of je op de wachtlijst bent geplaatst of in een team.

Plaatsing in team

Vervolgens beslist de Jeugdcommissie (dus niet de trainer, een leider of ouder) op basis van de plaatsingsmogelijkheid en de toelatingsvoorwaarden of de inschrijving wordt omgezet in een definitieve aanmelding. Bij een positief advies krijgt de speler een KNVB lidmaatschapsnummer en is daarmee speelgerechtigd. Indien de zogenaamde spelerspas verplicht is, moet onder anderen een actuele digitale pasfoto bij de Ledenadministratie worden ingeleverd.

Als je in een team wordt ingedeeld, ontvang je (samen met je ouders) relevante informatie over contributie, gedragscodes, de regels voor gebruik van de accommodatie en het kledingvoorschrift

Het Jeugdlidmaatschap betekent voor zowel de leden als hun ouders/verzorgers de aanvaarding van de gedragscodes en procedures.

Overwegingen lidmaatschap

Het beleid is om de spelers zoveel mogelijk te plaatsen. De jeugdcommissie kan of moet in bepaalde niet veel voorkomende gevallen een keuze maken tussen spelers. Zij houdt dan rekening met een aantal zaken:

• hebben ouders/verzorgers zich aantoonbaar ingezet voor de vereniging als vrijwilliger/sponsor of willen zij dit doen in de toekomst?;
  • zijn er al broertjes/zusjes lid van de vereniging;
  • negatieve ervaringen in het verleden;
  • zijn er sociale en/of sportieve overwegingen;
  • afstand tot het sportpark; kinderen uit Vleuten-De Meern (en directe omgeving) krijgen voorrang;
  • volgorde van inschrijving;
  • familieleden van ereleden en leden van verdiensten.

V.V. de Meern behoudt zich alle rechten met betrekking tot keuze wel of niet plaatsen.

Minimum leeftijdsgrens

De minimum leeftijdsgrens is vastgesteld op 4 jaar (Benjamins). Dus alle kinderen geboren in 2018 kunnen toegelaten worden, mits er geen sprake is van een wachtlijst.

Oprichtingsbijeenkomst

De KNVB stelt zodra dat mogelijk is, de wedstrijden vaststellen. Voor de eerste competitiewedstrijd van een nieuw team worden alle ouders uitgenodigd voor de zogenaamde oprichtingsbijeenkomst. Deze bijeenkomst heeft een verplicht karakter. Het belangrijkste onderwerp is dan het vaststellen van het leiderschap. Elk team moet 2 leiders hebben, anders wordt er niet begonnen. Ouders kunnen vragen stellen over de gang van zaken. De Jeugdcommissie zal aan de ouders vragen op welke wijze zij gaan bijdragen aan werkzaamheden die voor het goed functioneren van de vereniging nodig zijn.

Introductiebijeenkomst

Ouders van spelers die geplaatst zijn in bestaande teams, worden uitgenodigd voor een zogenaamde introductiebijeenkomst.

Aanschaf tenue

De aanschaf van het tenue is in principe voor eigen kosten. Vanwege de uniformiteit moet de kleding in huisstijl zijn. Dit betekent dat broek en kousen voorzien moeten zijn van het V.V. De Meern-logo. De aanschaf van de kleding wordt tijdens de bijeenkomsten, zoals hierboven genoemd, besproken en valt onder de regie van de Kledingbeheerder.

Organisatie pupillen 2022-2023

• Benjamins geboren in 2018 spelen onderling op zondag.
  • Kabouters geboren in 2017 spelen op zondag in een interne competitie
  • Champions Leaque spelers geboren in 2016 spelen op zondag in een interne competitie.
  • Overige spelers spelen in de regel op de zaterdag.

Administratieve gebreken

Bij administratieve gebreken zoals bijvoorbeeld onjuistheid van gegevens, geen- of onvolledige overschrijvingspapieren, betalingsachterstand of geen toestemming van de vertrekkende vereniging, word je uitgeschreven als lid. Voor vragen omtrent bovenstaande kunt u contact opnemen met de Jeugdcommissie.

Afmelden als lid

Afmelden lidmaatschap kan uitsluitend schriftelijk bij Ledenadministratie.