Dit is waarom je op voetbal zit

Meern De JO14-1

Alphense Boys JO14-1

Divisie 1 B

11 maart 2023 12:15

J.D. Schepers

De spanning begon al voor de wedstrijd. Is het veld op tijd schoon van de sneeuw? Yes! We kunnen dus van start tegen de nummer 1 uit onze competitie. Na 5 minuten liet AB meteen zien dat we moeten opletten. Een vrije trap komt op de lat terecht. VVDM creëert voldoende aanvallen, maar het laatste afronding moet nog iets zuiverder. ’11 een vrije trap van Nawfal die net over gaat. VVDM heeft de overhand en het is wachten op een goal. ’17 nu pas de volgende kans van AB. Counter recht op ons doel af, maar Nawfal voorkomt dat AB tot een schot kon komen. ’20 stopt VVDM de volgende aanval door goed afhouden van Nawfal en mooie redding van Sebastiaan. In de 27e minuut is het eindelijk zover, een corner op links, kort op Mika die hem daarna in de rechterbovenhoek krult; 1-0. Nog geen 4 minuten later een prachtige steekpass van Daniëlle op Ayman en hij loopt recht op de keeper af, gaat er omheen en doelpunt; 2-0. Dit is een mooie stand om de rust in te gaan.

De tweede helft
Waarschijnlijk is AB in de rust een looptraining beloofd als de stand zo blijft. AB komt namelijk als een raket uit de rust. Al na 2 minuten een schot dat goed wordt gered door Sebastiaan. VVDM slaat de ene na de andere aanval af en mocht de bal toch door onze verdediging komen dan hebben we elke keer Sebastiaan die ons doel schoonhoudt. VVDM heeft zelf ook veel kansen, zeker uit de counters, maar de laatste afronding blijft een aandachtpunt. ’17 een vrije trap van AB, gestopt door Sebastiaan. De Meern werkt weg maar schiet helaas tegen een speler van AB en goal; 2-1. ’20 een zware overtreding op Noah kost AB een tweede gele, dus rode kaart. We merken alleen niet veel van onze man meer situatie. AB blijft aandringen en voornamelijk de dode spel situaties zijn gevaarlijk. ’31 de kans op 3-1 als Justin alleen op keeper AB afloopt, maar lukt net niet. De spanning is op te snijden en ook de blessuretijd leek maar niet te stoppen. AB krijgt zelfs nog in minuut 39 een kans voor open doel die wordt overgeschoten. Na 41 minuten klinkt het verlossende fluitsignaal en de staande ovatie op de tribune die getuigen was van onze beste wedstrijd van het seizoen.