Reiskosten

Teams regelen zelf vervoer naar uitwedstrijden. Gelukkig zijn er altijd voldoende ouders bereid om te rijden. Ouders zonder leaseauto van hun werkgever maken kosten. Het team kan onderling regelen dat deze kosten worden gedeeld.

Uitwedstrijden dichtbij

Uitwedstrijden tot 60 kilometer worden als gangbaar beschouwd, alle teams hebben hiermee te maken. Teams krijgen hier geen vergoeding voor (dit om contributieverhoging en extra administratief werk te voorkomen).

Verre uitwedstrijden

Bij uitwedstrijden van meer dan 60 kilometer (enkele reis) kunnen ouders die vervoerskosten maken een vergoeding van de vereniging krijgen van 21 cent voor elke kilometer boven de 60 kilometer zowel heen als terug. Dit bedrag plus een vast bedrag van € 5,00. Het vaste bedrag van € 5,00 is een tegemoetkoming voor tijd en moeite en hier kunnen enkele consumpties van gekocht kunnen worden.

De vergoeding is voor maximaal 3 ouders (onderbouw teams t/m O11) of 5 ouders (overige teams) die daadwerkelijk kosten voor vervoer gemaakt hebben. Het is niet de bedoeling dat ouders met een leaseauto die geen kosten maken, toch reiskosten bij de vereniging gaan declareren en bijvoorbeeld het geld aan het team geven. Deze ouders kunnen wel de
€ 5,00 voor enkele consumpties declareren. Bedenk dat het geld grotendeels moet komen uit contributies en dat andere leden dus indirect betalen voor deze regeling.

Voor het aantal kilometers geldt de afstand die Google Maps geeft van het adres van ons sportcomplex (postcode 3454 NT huisnummer 2) naar het adres van het sportcomplex van de tegenstander.

Deze regeling geldt voor beker-, competitie- en nacompetitiewedstrijden, niet voor oefenwedstrijden of toernooien. Het team heeft geen invloed op beker-, competitie- en nacompetitiewedstrijden. Oefenwedstrijden of toernooien zijn vaak ver weg, niet noodzakelijk en een eigen keuze.

Voorbeeld

Je moet voor een competitiewedstrijd naar csv Apeldoorn. Google Maps geeft 78.9 kilometer aan. De ouders die rijden en daadwerkelijk kosten maken kunnen nu declareren:

• 78.9-60.0 = 18.9 kilometer x 21 cent = € 3,97 heen
  • 78.9-60.0 = 18.9 kilometer x 21 cent = € 3,97 terug
  • € 5,00 vast bedrag

Totaal dus € 12,94 per ouder.

Declareren

Kosten voor verre uitwedstrijden kunnen door de leider van het team achteraf (als de wedstrijd daadwerkelijk gespeeld is) per e-mail gedeclareerd worden bij Marcel de Graauw via onderstaand formulier. De leider zorgt na uitbetaling dat de betreffende ouders hun deel krijgen.

Button_declarerene_reiskosten.jpg

Busvervoer

De vereniging heeft geen sponsor die gratis of met korting busreizen verzorgt. Elke busreis zou daardoor € 600 of meer kosten. Dat zou slechts bij een beperkt aantal wedstrijden mogelijk zijn en hiervoor is ook een behoorlijke eigen bijdrage van spelers nodig. Liever houden we dat geld binnen de vereniging met een veel bredere reiskostenregeling voor ouders.

Als een team toch met een bus wil reizen, dan kan het team dat op eigen kosten zelf regelen. In dat geval mag het maximale aantal auto's van de reiskostenregeling gedeclareerd worden. De extra kosten voor busvervoer zijn dus voor het team. Let op: een wedstrijd kan afgelast worden en dan ben je het geld voor de bus kwijt.

Voor andere financiële zaken kun je terecht bij Ton Oskam. Ton is te bereiken via finadmin@vvdemeern.nl