Protocol doordeweekse wedstrijden

Het kan zijn dat er doordeweeks geen personeel aanwezig is in de uitgifteruimte. We doen hiervoor een beroep op de leiders om de organisatie min of meer over te nemen. Daarvoor gelden wel een aantal regels:

1. De eindcoördinatie van doordeweekse wedstrijden berust bij wedstrijdsecretaris Peter Bootsma. Nadat je definitief een wedstrijd hebt geregeld met tegenstander, geef je dit door. Ook als je zelf een trainingsveld hebt geregeld, geef je dit door aan Peter Bootsma, dit ivm het reserveren van kleedkamers.
  2. De wedstrijdsecretaris zorgt voor de veldindeling. Mandy voor de kleedkamerindeling.
  3. De leider vraagt bij de bar om het wedstrijdsecretariaat te openen of vraagt bij onvoldoende personeel de sleutel. Hiervoor kan borg gevraagd worden.
  4. De leider haalt bij de bar de sleutel van de kleedkamers op voor zijn team, dat van de tegenstander en die van de scheidsrechter. Hiervoor kan borg gevraagd worden.
  5. De leider ontvangt tegenstander en scheidsrechter in het wedstrijdsecretariaat of bestuurskamer.
  6. De leider zorgt dat de scheidsrechter in de pauze en na de wedstrijd iets te drinken krijgt. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van de consumptiebonnen die de trainer ontvang aan het begin van het seizoen.
  7. De leider regelt met de bar de drinkvoorziening. In principe maakt deze in de uitgifteruimte zelf limonade en zorgt er ook voor dat de scheidsrechter iets te drinken krijgt.
  8. Na de wedstrijd moeten de hoekvlaggen worden opgehaald en bij de O8 tot en met O11 de doeltjes van de lijnen naar achteren geschoven worden. Ook de verlichting dient gelijk na de wedstrijd uitgeschakeld te worden.
  9. De leider controleert na de wedstrijd de kleedlokalen van de beide teams.
  10. Bij vriendschappelijke wedstrijden is de procedure niet veel anders. Alleen de formaliteiten rond het wedstrijdformulier vervallen.
  11. Als je team reserveshirts nodig heeft, kan de leider contact opnemen met kledingbeheer@vvdemeern.nl.

Thee en limonade

Mocht je wat te drinken willen voor je team, check hier dan de procedure thee en limonade.

Rode kaarten

Rode kaarten worden door de scheidsrechter op het wedstrijdformulier in de WedstrijdzakenApp vermeld. Daarnaast moet de scheidsrechter in Sportlink voor elke rode kaart een korte vragenlijst invullen.

Gestaakte wedstrijd

Gestaakte wedstrijden, tijdelijk dan wel definitief, worden door de scheidsrechter op het wedstrijdformulier in de Wedstrijdzaken app vermeld. Neem bij een gestaakte wedstrijd altijd eerst contact op met Nathan Kuper via operatiejeugd@vvdemeern.nl.