De Meern wint met 4-0 van Batavia '90

Batavia '90 1

2 maart 2024 14:30

J. Knetsch

De Meern heeft zaterdag een ruime 4-0 thuisoverwinning behaald op Batavia 90. Na een 0-0 ruststand scoorde De Meern in het eerste kwartier na de hervatting driemaal en vlak voor tijd de 4-0 en nam daarmee revanche voor de 4-1 nederlaag in de heenwedstrijd in Lelystad. Bij De Meern ontbraken de geblesseerde Chahid Harouach en de al langer geblesseerden Abel Prins en Lars Bootsma.

Niet scherp in afronding

In de eerste helft ging het spel aardig op en neer, met aan beide kanten meerdere doelkansen die niet benut werden. Aan de Meernse kant waren er kansen voor Bob Prins en Robin Mulder. Al vroeg in de wedstrijd kwam Bob Prins door op links, maar zag zijn schot in de korte hoek tot corner verwerkt worden door de keeper van Batavia. Halverwege de eerste helft was er een levensgrote kans voor Robin Mulder. Hij werd op randje buitenspel, tot ieders verbazing niet afgevlagd, en kon
vanaf het middenveld alleen op het doel van Batavia af. Maar onze geroutineerde aanvoerder, zag zijn inzet oog in oog met de keeper weggewerkt worden, toen hij dacht de bal langs de keeper in het doel te schieten. Ook aan de andere kant waren de aanvallers van Batavia niet scherp in de afronding en verprutsten, mede door goed verdedigend werk van onze laatste linie, meerdere kansen. En zo werd er met 0-0 gerust.

Snelle openingstreffer

Onmiddellijk na de hervatting maakte De Meern bij de eerste de beste aanval de openingstreffer. Na voorbereidend werk van Bob Prins maakte Robin Mulder zijn eerdere fout goed door de bal onberispelijk binnen te koppen (1-0). In de 50e minuut moest de geroutineerde voormalig prof Ramon Leeuwin met rood het veld af, toen hij de doorgebroken Daimios Damkalis op het randje van het strafschopgebied onreglementair tackelde.

Dat dit niet ten goede kwam aan het verdedigende werk van Batavia mag duidelijk zijn. En De Meern maakte daar goed gebruik van getuige de 2 doelpunten die De Meern in korte tijd in deze fase maakte. Eerst was het Bob Prins die met een goede loopactie op links doorkwam en met een schuiver in de verre hoek voor de 2-0 tekende. In de 60e minuut was dezelfde Bob Prins met een assist betrokken bij de 3-0. Hij werd op links met een diagonale pass op maat aangespeeld en legde in de doelmond de bal panklaar voor Daimios Damkalis, die koelbloedig afrondde (3-0). Nadat De Meern nog een aantal keren dicht bij een doelpunt was, werd het in de slotfase daadwerkelijk 4-0 via Stan de Groot, die in de 70e minuut in het veld was gekomen voor de geblesseerd geraakte Bob Prins.

Broodnodige overwinning

Een uitstekende prestatie en een broodnodige overwinning, waarmee De Meern weer een plek op de ranglijst steeg in de strijd om rechtstreekse degradatie te ontlopen.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Marinho Oldenburg (80e Artem Mashtaliruk ), Remco de Smit, Sven Jansen, Noah Samson (65e Sander van Laar), Trevor Mulders, Soufyan Adahchour (80e Zef Schuurman), Robin Mulder, Indy van de Poll, Bob Prins (70e Stan de Groot), Daimios Damkalis.

Wissels:
Sander van Laar, Artem Mashtaliruk, Stan de Groot, Zef Schuurman, Sam van Rooijen

Beelden van de wedstrijd